Nie ma prostej odpowiedzi na to pytanie. Koszt zależy od wielu czynników, np. stopnia założonej funkcjonalności strony, zastosowanej grafiki itp. Wstępny, szacunkowy koszt można określić po ustaleniu ogólnych wymagań. Nie działam z zaskoczenia - przed przystąpieniem do właściwej pracy staram się jak najdokładniej ustalić ze zleceniodawcą zakres prac i koszt. Prosta strona o podstawowej funkcjonalności to zazwyczaj koszt kilkuset zł.
Trzeba zacząć od sprecyzowania swoich oczekiwań. Warto zadać sobie pytanie czemu tworzona witryna ma służyć, czy ma mieć charakter lokalny czy ogólnokrajowy (światowy?), czy ma to być jedynie wizytówka firmy, czy ma zawierać pełną jej ofertę (sklep internetowy?) itd. Następnie należy pomyśleć ile pieniędzy i czasu można na to przeznaczyć. Z takimi informacjami można skontaktować się ze mną w celu ustalenia dalszych kroków. Oczywiście oferuję doradztwo na każdym etapie planowania i wdrażania projektu, łącznie z wyborem serwera, rejestracją domeny internetowej, pozycjonowaniem itp.
Aby strona była widoczna w Sieci, trzeba ją umieścić na jakimś serwerze. Potrzebne jest więc wykupienie usługi hostingowej u jednego z dostawców takich usług. Koszt jest bardzo zróżnicowany - może się wahać od kilkudziesięciu do ponad tysiąca zł rocznie, w zależności od parametrów serwera. Dla stron o przeciętnych wymaganiach wykupienie solidnie działającego konta hostingowego to koszt rzędu kilkuset zł rocznie, ale zdarzają się też okazje. Oczywiście trzeba pamiętać o jakości usługi. Bywają konta za kilkanaście zł, lecz nie ma pewności, że będą działać bezproblemowo. Tak samo konta za tysiąc zł nie dają gwarancji bezawaryjności - trzeba po prostu polegać na opinii firmy hostingowej wśród klientów.
Najczęściej konieczne jest również zarejestrowanie tzw. domeny, czyli adresu internetowego (np. w postaci www.firma.pl). Rejestratorzy zazwyczaj stosują promocję, w której opłata za pierwszy rok używania domeny jest bardzo niska, za każdy następny rok opłata wynosi najczęściej kilkadziesiąt-sto zł.
Do tego dochodzi koszt zaprojektowania i zainstalowania witryny na serwerze (patrz wyżej). We wszystkich powyższych kwestiach służę radą.
Osobisty kontakt jest możliwy w Opolu i okolicach.
Wyszukiwarki internetowe "nie lubią" stron z dużą ilością błędów - jest duże prawdopodobieństwo, że usunięcie ich poprawi pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, a to oznacza, że potencjalny klient będzie mógł łatwiej ją znaleźć. Błędy w kodzie strony mogą również powodować problemy w wyświetlaniu strony w poszczególnych przeglądarkach internetowych - nawet jeśli Twoja strona wyświetla się poprawnie na Twoim komputerze, duża ilość błędów w kodzie HTML może spowodować, że na innym komputerze, przy użyciu innej przeglądarki, pojawią się problemy. Błędy w kodzie HTML mogą także powodować spowolnienie ładowania strony - usunięcie błędów, wraz z innymi zabiegami optymalizacyjnymi, które mogę przeprowadzić, spowoduje, że Twoja strona będzie ładowała się szybciej, co ma znaczenie, zwłaszcza w sytuacji, gdy potencjalny klient dysponuje wolnym łączem internetowym.
Pozycja witryny w wynikach wyszukiwania (np. w wyszukiwarce Google) zależy od wielu czynników. Niektóre z nich wynikają z jakości wykonania witryny (odpowiednio skonstruowany kod, zgodność ze standardami, rozmieszczenie słów kluczowych itp.). Czasem jednak potrzebne jest skorzystanie z usług firmy zajmującej się tzw. pozycjonowaniem. Warto zwrócić uwagę na te oferty, w których koszt uzależniony jest od uzyskania konkretnej pozycji (lub zakresu pozycji) promowanej strony w wynikach wyszukiwania. Płacimy wtedy za efekt. Oferty "gwarantujące" pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania należy traktować z dużą ostrożnością.
Po utworzeniu witryny wszystkie prawa autorskie przechodzą na rzecz zleceniodawcy, który może dowolnie dysponować wszystkimi elementami (grafika, kod itd.), chyba że strony ustalą inaczej.
Tak, pod warunkiem, że nie łamiesz praw autorskich. Jeśli są to zdjęcia znalezione w Internecie bez licencji wyraźnie informującej o możliwości bezpłatnego rozpowszechniania, zamieszczając je złamiesz prawo. Jeśli natomiast są to zdjęcia np. budynku Twojej firmy wykonane własnoręcznie, możesz je bez obaw opublikować.
To zależy co jest dla Ciebie najważniejsze. Jeśli masz już konto Google i cenisz sobie wygodę i bezpieczeństwo (np. przed włamaniem na konto), Gmail wydaje się dobrym wyborem. Jeśli chcesz korzystać z poczty Gmail z własną domeną, musisz wykupić usługę Google Workspace. Trzeba jednak pamiętać, że to rozwiązanie na pewno nie zapewni Ci prywatności - internetowi giganci znani są ze zbierania wszelkich możliwych informacji o użytkownikach np. poprzez skanowanie treści wiadomości.
Jeśli prywatność jest jednym z Twoich priorytetów, polecam Proton Mail. Sam korzystam z tej poczty i sobie chwalę. Aby korzystać z własnej domeny, w tym przypadku również trzeba się zdecydować na płatną opcję.